خوانشی نو در آئینه حوزوی

ناصر قیلاوی زاده

خوانشی نو در آئینه حوزوی

ناصر قیلاوی زاده

 

حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده

 

 

امام خمینی (ره):
«من به #دانشجویان و #طبقه_روشنفکران متعهد توصیه مى‏ کنم که کتابهاى این استاد عزیز را نگذارند با #دسیسه_‏هاى_غیر_اسلامى فراموش شود.»

یکی از آسیب هایی که در کمند نیروهایی انقلابی قرار دارد مسئله عادی شدن تخلف از دستورات و کلمات امامین انقلاب می باشد. گاهی انسان آنقدر دچار عصیان نسبت به فرامین امام خویش می شود که هرچه او دستور و فرمان می دهد در عملِ مامومین هیچ تاثیری نمی گذارد، همانند کسی که عادت به عصیان کرده و ندای فطرت خویش را مسکوت گذارده است. 

تمام کسانی که ادعای تبعیت از ولایت فقیه و انقلابی بودن دارند این جملات حضرت امام خمینی (ره) را شنیده اند که نگذارید کتاب های شهید مطهری با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود. 
این کلام حاکی از این است که عده ای در حال دسیسه چینی هستند تا اجازه ندهند جوانان انقلابی ما اعم از دانشجو و حوزوی از افکار این شهید استفاده کنند. 

همه طلاب می دانند که مقام معظم رهبری فرموده است:
✅«اگر بنده می‌خواستم برنامه‌ی #حوزه‌ی_علمیه‌ی_قم را بنویسم، بلاشک یکی از مواد برنامه را این می‌گذاشتم که کتاب‌های #آقای_مطهری خوانده شود، خلاصه‌نویسی شود و امتحان داده شود»

حال چگونه است که این کلمات را می بینیم و به سادگی از کنار آنها عبور می کنیم؟!

مگر نه این است که حضرت امام خمینی (ره) در مورد شهید مطهری فرمود: 
✅«من کس دیگرى [غیر از شهید مطهری] را سراغ ندارم که بتوانم بگویم همه آثارش بى ‏استثنا خوب است.»

 


@bineshemotahar_qom

 


❗️پس چرا از آثار تمام اندیشمندان بهره می بریم و استفاده می کنیم اما از کسی که افکار او این چنین مورد سفارش و تاکید است دور مانده ایم؟!
❗️چگونه است که برای اطلاع از مطالب علمی و مرسوم در مدرسه و حوزه و دانشگاه فرصت داریم اما برای تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین جهان زمان نداریم؟!
❗️چگونه است که برای نقد فیلم و رصد شبکه های مجازی و جلسه سیاسی فرصت داریم اما برای پایه ریزی اندیشه های اسلامی خویش فرصت نداریم؟!

❗️ما را چه می شود که می بینیم مهمترین نیاز برای تحقق گام دوم انقلاب شناخت صحیح اسلام و جهان بینی اسلام است و ابزار آنهم(آثار شهید مطهری) مهیاست، اما در اولویت ما نیست؟!

✅مجموعه بینش مطهر با این هدف و انگیزه و به داعی لبیک به فرمان امامین انقلاب اسلامی شروع به حرکت کرده است. دبیرخانه بینش مطهر قم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در راستای درک اندیشه های شهید مطهری آماده ارائه خدمات علمی_فرهنگی می باشد.

✅در قم مجموعه های #حوزوی، #دانشگاهی، #غیر_ایرانی، #خواهران، #دانش_آموزان و... وجود دارند و ما ان شاالله به عنایت حضرت معصومه سلام الله علیها اساتید و برنامه هایی رو مناسب تمام این اقشار آماده کرده ایم.

📌برای پیگیری این اهداف ما را در کانال و برنامه های بینش مطهر قم @bineshemotahar_qom همراهی کنید. پیشنهادها و درخواست های آموزشی خود را برای ما ارسال کنید.


 

ناصر قیلاوی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی